Polski Truck Serwer
Regulamin akcji RP z udziałem frakcji porządkowych i gangu - Wersja do druku

+- Polski Truck Serwer (https://ptstruck.eu)
+-- Dział: Regulaminy (https://ptstruck.eu/forumdisplay.php?fid=178)
+--- Dział: Regulaminy serwera (https://ptstruck.eu/forumdisplay.php?fid=179)
+--- Wątek: Regulamin akcji RP z udziałem frakcji porządkowych i gangu (/showthread.php?tid=2770)



Regulamin akcji RP z udziałem frakcji porządkowych i gangu - AdiPlayWell - 16-10-2023

Regulamin akcji RP z udziałem frakcji porządkowych i gangu

§ 1. Administracja
1. Administracja ma prawo do obserwowania graczy biorących udział w akcji RP. Podczas obserwacji administrator może stosować upomnienia, gdy stwierdzi łamanie regulaminu lub zasad RP.
2. Administracja nie ma prawa do wykorzystywania swojej rangi w celu uzyskania przewagi nad innymi.
3. Administracja nie reanimuje po zakończonych akcjach, należy wyczekać czas bądź poczekać na reanimację przez medyków, bądź innych graczy.
4. Administracja ma prawo karać za czyny, które uzna za szkodliwe podczas akcji, a nie są wymienione w regulaminie lub tabeli kar.
5. Podczas interwencji administratora akcja RP zostaje wstrzymana!
6. Administrator ma prawo wezwać gracza na komunikator głosowy TS3 lub Discord w celu sprawdzenia pod kątem wspomagaczy, bądź wyjaśnienia sytuacji pomiędzy frakcjami.

§ 2. Zasady ogólne
1. Użycie broni zawiązuje akcję RP. Podstawę do otwarcia ognia przez drugą stronę stanowią:
  • wyciągnięcie broni przez gangstera,
  • rozpoczęcie celowania przez członka frakcji porządkowej,
  • prowokowanie gangstera do rozpoczęcia ostrzału.
2. Podczas odgrywania akcji RP nie wychodzimy z postaci odgrywanej (nie wychodzimy z serwera, nie przestajemy odgrywać tego co zaczęliśmy, nie idziemy na AFK).
3. Należy ograniczyć korzystanie z czatów OOC podczas akcji RP.
4. Zakazuje się wykorzystywania informacji pozyskanych OOC podczas akcji RP.
5. Zobowiązuje się odgrywających do stosowania zasady poszanowania życia, w szczególności:
  • zakazuje się ucieczki, gdy przeciwnik w nas celuje, wyjątkiem jest osoba kierująca w odpalonym pojeździe,
  • zakazuje się wyciągania broni, gdy przeciwnik w nas celuje.
6. Każda osoba grająca na serwerze musi posiadać dowód osobisty przy sobie, tj. każdy kto ma wyrobiony dowód osobisty nie może odgrywać jego nieposiadania.
7. Jeżeli na serwerze nie ma służby porządkowej zakazane jest porywanie bez przyczyny, czyli niesprowokowane.
8. To co mamy w ekwipunku, mamy przy sobie, tyczy się to zarówno broni, dokumentów jak i narkotyków.
9. Pogotowie Ratunkowe ma prawo do wykonywania PG w przypadku gdy:
  • uczestnik akcji nie wykonuje poleceń,
  • uczestnik akcji nie odgrywa RP.
10. Pogotowie Ratunkowe podczas akcji RP pomiędzy gangiem, a frakcjami porządkowymi jest zobowiązane do zachowania zasady określonej w §2 ust. 5, w szczególności:
  • zakazuje się przeprowadzania reanimacji i innych czynności ratunkowych podczas trwającej strzelaniny.
11. Napad na bank/kasyno możliwy jest tylko gdy na serwerze jest minimum 1 funkcjonariusz, grupa przestępcza podczas napadu może być co najwyżej o 1 osobę większa niż łącza liczba funkcjonariuszy na serwerze.
12. Zakładników może być maksymalnie 2, wyjątkiem są wcześniej postrzeleni funkcjonariusze, wtedy może być ich więcej.
13. Żądania gangsterów muszą być wykonalne przez służby porządkowe.
14. Maksymalnie mogą być 2 żądania za 1 zakładnika.
15. Po zawarciu umowy w negocjacji, służby porządkowe oraz gang mają obowiązek respektować warunki. Kompletny zakaz łamania warunków umowy tj. strzelanie się po dobiciu targu.
16. Maksymalny czas odpowiedzi na /do wynosi 10 sekund.
17. Zakazuje się wykonywania zaawansowanej Akcji RP po utracie przytomności, gdy nie ma pogotowia na serwerze.
18. Gangsterzy po odegranej większej akcji, w której było więcej niż 4 gangsterów mają skrócony czas aresztu do 15 minut.
19. Podczas akcji RP zakazuje się używania apteczek, dopuszcza się użycie kamizelki kuloodpornej.
19a. Zakazuje się użycia komendy /vulecz.
19b. Można użyć komendy /varmor lub wyjąć kamizelkę TYLKO RAZ przy konkretnej akcji RP. Zarówno podczas zakładania kamizelki z /eq, jak i /varmor należy odegrać akcję RP (minimum 10 sekund akcji RP z zakładania kamizelki).
20. Czas oczekiwania przed rozpoczęciem kolejnej większej akcji (napad na bank, odbicie z więzienia) wynosi 1 godzinę.
21. Akcja RP może trwać maksymalnie godzinę.
22. Zakazuje się wykonywania reanimacji OOC bez przyczyny. Wyjątkiem jest odgrywanie zaawansowanej akcji RP i oczekiwanie na Pogotowie Ratunkowe, bądź problemy skryptowe (utrata przytomności w wodzie).
23. Reanimacja IC dozwolona jest jedynie, w przypadku braku bezpośredniego kontaktu ze stroną przeciwną.
24. Podczas porwania odgrywać akcje RP ze zdejmowaniem 6 poziomu poszukiwania można wykonać tylko z liderami frakcji porządkowych.
25. Zakazuje się celowego wyzerowania postaci wtedy, gdy nie stwarza zagrożenia w ruchu ulicznym, nikogo nie zraniła, porwała oraz nie dostała stosownego polecenia o zatrzymanie się (dotyczy to frakcji porządkowych, gangu oraz cywili).
26. Zakazuje się używania komend /vf i /vnapraw podczas pościgu.
26a. Zasady nie stosuje się, gdy funkcjonariusz ścigający utraci kontakt wzrokowy ze ściganym.

§ 3. Strefy bezpieczne
1. Stefy bezpieczne wyłączone są z prowadzenia strzelanin.
2. Zakazuje się noszenia broni na terenie stref bezpiecznych.
3. Zasady określone w §3 ust. 1 i 2 nie mają zastosowania, gdy strzelanina rozpocznie się poza strefą bezpieczną.
4. Określa się obszary stref bezpiecznych:
  • rondo Las Venturas,
  • bazy frakcji,
  • urzędy,
  • salony samochodowe,
  • miejsca prac dorywczych(legalnych),
  • spawn tirów,
  • stacje benzynowe,
  • centrale załadunkowe,
  • siłownia,
  • sklep z ubraniami,
  • apteka,
  • szpitale,
  • bazy firmowe,
  • motele,
  • baza VIP,
  • lotniska.

§ 4. Zasady szczegółowe w związku z obrażeniami, BW oraz śmiercią w czasie akcji
1. Gdy po śmierci spowodowanej ingerencją gracza odrodzisz się w szpitalu, Twoja postać zapomina o całej akcji i nie wraca na miejsce akcji (nawet po samochod).
2. Podczas odgrywania obrażeń, muszą być one adekwatne do akcji, której postać doświadczyła przed chwilą, np. upadek z wysokości - złamanie nogi.
3. Nieposzanowanie życia jest uznawane za Non-RP.
4. Zakazuje się składania fałszywych informacji Pogotowiu, np. ktoś Cię postrzelił w nogi, a ty mówisz, że boli cię głowa.
5. Uczestnik akcji ma obowiązek odgrywania obrażeń tuż po reanimacji/wypadku, nieodgrywanie jest traktowane jako niezgodne z RP (np. strzelanie, bieganie, prowadzenie pojazdu tuż po ostrzale).
6. Uczestnik akcji podczas BW jest kompletnie nieprzytomny, nie może nic mówić ani odgrywać żadnych czynności.

§ 5. Zasady szczegółowe dla frakcji porządkowych
1. Jeżeli funkcjonariusz widzi napastnika celującego w swoją stronę ma prawo strzelać.
2. Poza służbą reprezentujesz cały czas służbę porządkową, zakazuje się robienia napadów, hodowania i handlowania narkotykami itd.
3. Zakazuje się współpracy z przeciwną stroną, jeżeli funkcjonariusz zostanie przyłapany na kooperacji z gangiem, zostaje zwolniony dyscyplinarnie z urzędu, lider frakcji zobowiązany jest dokonać czynności technicznych i urzędowych w związku ze zwolnieniem. Wyjątkiem jest dobrze rozbudowana akcja RP.
4. Służby porządkowe nie mają prawa zatrzymać osoby po utracie przytomności w szpitalu, jeśli do szpitala dowiozła go osoba postronna.
5. Podczas pościgu służby porządkowe mają prawo do użycia środków przymusu bezpośredniego, gdy ścigany stwarza zagrożenie w ruchu ulicznym, np. potrącenie przechodnia, ucieczka po miejscach publicznych.
5a. Pamiętajmy, że odgrywamy zgodnie z role-play, pościg nie polega tylko na ostrzale.
6. Służba porządkowa może przystąpić do przeszukania kogoś:
  • gdy ktoś ją sprowokował,
  • gdy ktoś paraduje z bronią w ręku,
  • gdy ktoś ucieka z miejsca zdarzenia,
  • gdy ktoś chodzi w masce,
  • gdy ktoś znajduje się w miejscu dilerów.
7. Zobowiązuje się służby porządkowe do dostosowywania środków do zagrożenia.
8. Służby porządkowe mają szanować życie zakładnika, wyjątkiem jest podejrzenie współpracy zakładnika z gangsterami.
9. Służby porządkowe mają zakaz odgrywania braku dowodu lub broni, gdy w rzeczywistości je posiadają.
10. Służby porządkowe mają zakaz wchodzenia na bazę gangu bez konkretnej przyczyny.
11. Służby porządkowe mają obowiązek wyruszenia na bank w przypadku napadu, za wyjątkiem:
  • egzaminu,
  • szkolenia,
  • rozpoczętej akcji RP.
12. Służby porządkowe mają zakaz korzystania z pomocy cywili.
13. Służby porządkowe mają prawo wejść na teren bazy gangu, w razie uzasadnionego podejrzenia, że na jej terenie znajduje się przynajmniej dwóch poszukiwanych.
13a. Decyzję o interwencji musi zatwierdzić członek sztabu lub zarządu frakcji, w razie absencji wszystkich członków sztabu lub zarządu, decyzję podejmuje funkcjonariusz najwyższy stopniem.
13b. W interwencji musi uczestniczyć przynajmniej 2 funkcjonariuszy.

§ 6. Zasady szczegółowe dla gangu
1. Gangsterom zakazuje się robienia dwóch akcji na raz. Jeżeli odbywa się np. napad na bank zakazuje się w tym samym momencie odbijania z więzienia.
2. Gangsterzy mają prawo do przeprowadzania negocjacji.
3. Zakazuje się współpracy z przeciwną stroną, jeżeli gangster zostanie przyłapany na współpracy z frakcjami porządkowymi, lider ma obowiązek go zwolnić.
4. Podczas pościgu gangsterzy mają prawo do otwarcia ognia, dopiero wtedy gdy przeciwna strona otworzy jako pierwsza.
5. Gangsterzy mają zakaz odgrywania braku dowodu, broni przy sobie gdy naprawdę je mają.
6. Gangsterzy mają szanować życie zakładnika, wyjątkiem jest szturm służb porządkowych, gdzie może dojść do zabicia zakładnika w wymianie ognia.
7. Gangsterzy mają zakaz porywania graczy, którzy mają poniżej 20 score.
8. Gangsterzy mają prawo do otwarcia ognia na bezpiecznej strefie, gdy wróg uciekł na zieloną strefę podczas trwania akcji.
9. Gang ma zakaz robienia dużych akcji, gdy służby porządkowe mają szkolenie.
10. Gang ma zakaz porywania/okradania/zabijania służb medycznych, wyjątkiem jest jedynie sytuacja, w której osoba z frakcji ratunkowej, wyraźnie prowokuje członków gangu.
11. Gang ma zakaz korzystania z pomocy cywili.
12. Gang ma zakaz odgrywania jakichkolwiek czynności na godzinie towarowej, wobec wożących towary (wyjątek, gdy gracz prowokuje lub agresywnie odnosi się do gangu).
13. Gang ma zakaz obrabowywania graczy z kuponów loterii (są to przedmioty nietykalne).


Polski Truck Serwer 2023
Ostatnia modyfikacja: 07/11/2023

Autorem jest Xeyode1456
Edycji dokonali Xander, @"Brodie88"
Korektę wykonał AdiPlayWell



RE: Regulamin akcji RP z udziałem frakcji porządkowych i gangu - AdiPlayWell - 16-10-2023

Dnia 16.10.2023 § 2 ust. 5 otrzymał nowe brzmienie.


RE: Regulamin akcji RP z udziałem frakcji porządkowych i gangu - AdiPlayWell - 07-11-2023

Dnia 07.11.2023 dodano § 2 ust. 26, § 2 ust. 26a, § 5 ust. 13, § 5 ust. 13a oraz § 5 ust. 13b.